30 Eylül 2012 Pazar

Uğurlu Kalem'in yaratıcısı Uğur Sağlam ile Söyleşi


1) Merhaba. Bizimle röportaj yapmayı kâbul ettiğiniz için teşekkür ediyorum.Öncelikle sizi tanıyabilir miyiz ? Adınızı,yaşınızı ve mesleğinizi öğrenebilir miyiz ?

Rica ederim.Asıl siz beni Röportaj yapılacak biri seçtiğiniz için ben teşekkür ederim. İsmim Uğur SAĞLAM, yaşımı  çoğu kişi bilmez ve halada öğrenemeyecekler çünkü bu bir sır olarak kalacak :) Mesleğim ise Öğrenciyim.


2) Uğurlu Kalem fikri ve ismi nasıl oluştu,başka siteleriniz ya da bloglarınız var mı ?

    İnternete nerden geldi bilemem ama bir bağımlılık ve bir merak geldi.Yani site açmaya donanımla falan uğraşmaya merak saldım.İlk başlarda herkes gibi ücretsiz siteleri şuan kullandığım gibi site oluşturdum,birkaç defa tr.gg, blogcu, blogspot gibi sistemlerden site oluşturdum daha sonra beceremeyip kapattım.Daha sonra kalıcı bir blog oluşturmak istedim ve Uğurlu Kalem ortaya çıktı. İsminin kaynağına gelirsen çok yakınıma sormuştum böyle önerdi benimde hoşuma gitti.Bir sitem daha var yalnız ilgisizlikten çöp blog haline geldi.

3) Uğurlu Kalem kaç aydır yayında ? Sizce işler beklediğiniz gibi gidiyor mu ?

 Uğurlu Kalem 9Kasım 2011 yılından bu zamana kadar yayında.Allaha şükürler olsun bloğumu çoğu kişi beğeniyor.Sadece tema konusunda sıkıntım var onu halledeceğiz İnşallah.Biraz daha düzenli ve güzel yazılar yazsam eminim Uğurlu Kalem daha iyi olacak.

4) Blog kurmak için ne yapmak gerekiyor ? Başarılı bir blogcu olmak için ne yapılması lazım ?

Blog kurmak için şunlar şart diyemem. Çünkü önüne gelen blog oluşturabiliryor.Başarılı bir blog  oluşturup  başarılı bir blogcu olabilmemiz için çok çalışmak lazım. Öyle alıntı yazılar değilde özgün yazılar yazmamız lazım. Yani eğer başarılı olmak istiyorsak meraklı, sabırlı ve çok çalışmalıyız.

5) Uğurlu Kalem herhangi bir gelir elde ediyor musunuz ve bu size yetiyor mu ? 

Uğurlu Kalem'den yeteri kadar gelir elde ediyorum.Allaha şükürler olsun bana paramı kazandırıyor :) Yetip yetmediğine gelecek olursak Şükürler olsun hiç kazanamayan da var.

6)  Webmasterlık hakkında ne düşünüyorsunuz ? 

Bu konuda size pek fazla bir şey söyleyemeyeceğim.Çünkü ben bir Webmaster değilim. Ama kısaca Webmasterlık öyle iki üç tema editlemekle iki üç kod değiştirmekle olacak işler değil.Webmasterlık tüm kodlama dillerini su gibi bilip en büyük sorunları bile kısa zamanda halletmeye yöneliktir.Yani Webmaster olmak istiyorsanız çok çalışmanız gerekmektedir.

7)  Günümüzde bir çok site var sizce hepsi işini doğru yapıyor mu yoksa birçoğu 'çöp' site mi ? 

Evet günümüzde bir çok site var.Önüne gelen blog oluşturuyor.Aslında bu artık internete herkesin kolay yoldan erişip hemen blog oluşturabileceği sistemlerden kaynaklanıyor.Çoğu kişi bloğunu açıyor tema çalıyor içerik çalıyor daha sonra bloğum var diye etrafta geziniyor.Ama bu siteler ne yaparlarsa yapsınlar hep çöp kalacaklar.Ta ki akıllandıkları zamana kadar. 

8) Özgün yazılar yazmak ve bir kişisel blogun üst seviyelere gelmesi için sabır ve bu işten keyif almak gerekiyor mu ?

Özgün yazılar öyle hemen üretilemiyor.Yani eğer özgün içerikler üretecekseniz araştırmacı olmalısınız.Eğer sevmediğiniz işi yaparsanız keyif alamassınız. Yani blog yazmayıda seveceksiniz ki keyif alabilesiniz.

9) Sosyal Medya hakkında ne düşünüyorsunuz ?

Sosyal medya günümüzde "berbat" bir hal aldı. Çünkü sosyal medyada yararlı olayların olacağı yerde hakaret, küfür vs gibi zedeleyici olaylar oluyor.Zaten sosyal medyaya hiç ısınamamıştım. 

10) Son olarak günlük hayatta yapmaktan hoşlandığınız şeyleri öğrenmek istiyorum.

Ben günlük hayatta pek yapmasam da yemek ve temizlik yapmayı severim. Yapmaktan çok yiyiciyim.Yani ne bulsam yerim :) Kendimce çizimler yapmayı hayal kurmayı pek severim.Arada şiir dinler birkaç satır dahi karalarım. Bu konuda daha fazla konuşursam okuyucular sıkılacak o yüzden kısa keseyim.

11) Röportajı bitirmeden blogumuz hakkında söyleyeceğiniz şeyler var mı , okurlara neler söylersiniz ?

İlk başta  sitenin ismi bana çok garip ve komik gelmişti.Kendi kendime hayırlı olsun bir çöp bloğumuz daha oldu diye bile söylenmiştim.Ama sonra yanıldığımı anladım. BuyukNET çalışıldığında ve işlenildiğinde iyi yerlere gelecek bir blog.Okurlarınıza buradan bol selamlar :) 

- Uğur SAĞLAM'a çok teşekkürler :)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorum Attığınız İçin Teşekkürler :) Büyüknet.Blogspot.com

Bu Blogda Ara