24 Ekim 2012 Çarşamba

HER YER SEO UZMANI OLMUŞ


Merhaba arkadaşlar. Bu yazımda sizlere internet ortamında yapmış olduğum bir araştırmanın daha doğrusu gözlemlerimin sonuçlarından bahsetmek istiyorum.

Sizinde bildiğiniz gibi Seo sektörü dünyada olduğu gibi ülkemizde de hızlı artıyor. Özellikle bizim ülkemizde seo sektörü biraz daha hızlı artıyor galiba ! Yapmış olduğum gözlemlerde seo sitelerinde büyük bir artış gözlemliyorum. Bunda 4-5 yıl öncesine kadar piyasada bulunan site sayısı neredeyse 10 katına çıkmış. Daha önce seo ile ilgili yazmış olduğum yazıları okuyan arkadaşlar varsa, görmüşlerdir ziyaretçilerime denediğim ve yarar sağladığım yöntemleri anlatmaya çalışıyorum. Ama görüyorum ki bir çok seo sitesi, sırf içerik girmek için ya da dikkat çekmek için "saçma sapan" yöntemler yazıyorlar. Ve eminim ki bu yazıların büyük bir bölümünüde işinde uzman olan seo sitelerinden alıyorlar ya da düzenliyorlardır. Belki çok iddialı bir söz oldu ama ben böyle olduğunu düşünüyorum.

Bazı seo uzmanı arkadaşlar, sitelerinde mesala backlink programlarına, sosyal imleme programlarına vb. programlara oldukça sık yer vermişler. Şimdi bu programlar ile alınan bincelerce backlink ya da imlemeyi google fark etmez mi? Bence son güncellemeler ile öyle bir fark ederki siz bile şaşırırsınız. Ve bu arkadaşlar ısrarla bu programların hiç bir zararı olmadığını iddia ediyorlar. Ben bir kaç backlink programını denedim. Bu denemelerimde kısa süreli yükselişler sağladım. Ama google en sonunda fark etti ve sitemi sandboxa attı. Bu gibi, kullanmadığım ya da daha önce hiç denemediği yöntemleri, sitelerinde sırf içerik girmek ve anahtar kelimesinde yükselmek için yazan seo uzmanı arkadaşlara çok üzülüyorum. Seo'yu bir kaç pageranki yüksek siteden link almak, bincelerce backlink almak, sosyal imleme yapmak ve her yazısında bir kaç tane anasayfaya link bağlamak olarak gören sözde seo uzmanları var. Seo bu demek olsa herkes seo danışmanı olurdu.
her yer seo uzmanı
Bu yazıyı yazmamdaki amaç; bir arkadaşımın benden güvenilir bir seocu bulmamı istemesi ile başladı. Şu an için takip ettiğim bir çok seo blogu var. Bunlardan biri ile iletişime geçip arkadaşıma gerekli yardımı yapmalarını sağlayacaktım. Ama bir gördüm ki seo uzmanları ! ne kadar da artmış. Ve yazdıkları yazıların büyük bir bölümü sadece içerik girmek için yazılmış. Bu şekilde ne olur biliyor musunuz? Daha seo işinde yeni olan ve sitelerini yükseltmek isteyen arkadaşlar, bu yöntemleri kullanarak güzelim sitelerini batırıyorlar. Sizlere tavsiyem her seo sitesinde okuduklarınızı, gördüklerinizi sitenize uygulamamanız. Ben de yaklaşık olarak 2 yıldır takip ettiğim ve seo işinde çok iyi olduğunu düşündüğüm bir site sahibi ile arkadaşım için gerekli görüşmeleri yaptım.

Sizlere benim sitelerimde kullandığım ve başarı sağladığım bir kaç yöntemi vermek istiyorum. Bu yöntemler bizzat kendim tarafımdan denenmiştir.

1) Siteniz eğer yeniyse backlink çalışması yapmak için beklemeniz gerekiyor. Bu süre içerisinde sitenize gerçekten kaliteli ve iyi yazılar yazın. Daha sonra ise sosyal imleme yaparak indeks hızını arttırın ve sosyal medyada tanınırlığını arttırmaya çalışın. Bu şekilde hem ziyaretçileriniz siteden memnun ayrılır hem de google'ın gözünde güveniniz artar.

2) Siteniz ile ilgili aynı tarz içerik üreten sitelere kaliteli yorumlar atın. Dikkat edin kaliteli yorumlar diyorum. Yani şu şekilde yorumlar atmayın:" Süper yazı sağol", "iyi yazı sağol"... Yapacağınız yorumlar kaliteli yorumlar olsun ve sadece salt bir anahtar kelimeye yorumlar atmayın. Örnek olarak seo kelimesinde yükselmek isteyen bir site sahibi sadece seo kelimesi ile backlink alarak zor yükselir. Ama seo teknikleri, seo danışmanlığı gibi alt kalitemelerede backlink alarak daha etkili bir yükselme sağlanabilir. Bu ana kelime ve alt kelimeleri yorum backlink alırkende sık sık kullanın.

3) Sitenizde artık belirli bir yazı sayısına ulaştıktan sonra (30-40-50 olabilir. Site içeriğine göre ve site indeks hızına göre değişir.) abartmadan backlink çalışmalarına başlayabilirsiniz. Backlink çalışması yaparkende gidip her türlü forumdan ya da her türlü siteden link almaya çalışmayın. Sadece sizin sitenizin içeriği ile ilgili forum ve sitelerden link alın.

4) Google'ın gözünde kendini kanıtlamış ve sizin siteniz ile aynı tarz içerik üreten ya da sizin siteniz ile parelel anlamda benzer içerik üreten sitelerden de link alarak seo çalışmalarınıza devam edin.

Benim kullanmış olduğum ve başarı sağlamış olduğum en genel yöntemler bunlar arkadaşlar. Şu an için bu yöntemlerden çok memnunum ve hiç bir sıkıntı görmedim. Ayrıca seo işinde sabır etmeniz çok önemli. Çünkü emeksiz ve sabır etmeden hiç bir yere varılmıyor :)

Umarım güzel bir yazı olmuştur. Yazımın sonunda tekrar belirtmek isterim ki ben profesyonel seo uzmanı değilim. Burada sadece denemiş olduğum ve faydasını görmüş olduğum yöntemleri seo konusunda yeni olan ve kendisini geliştirmek isteyen arkadaşlar ile paylaşmak istiyorum. İlerleyen günlerde yeni yazılar ile sizlerin karşısına yine çıkacağım. Şimdilik kendinize iyi bakın.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorum Attığınız İçin Teşekkürler :) Büyüknet.Blogspot.com

Bu Blogda Ara